Hvis du driver en webshop, har du interesse i at skabe en god købsoplevelse for kunden, så han eller hun vender tilbage. Dette kan du gøre på mange måder, og herunder følger en række gode råd, som du kan følge.

Købsoplevelsen er alfa/omega for, om forhenværende kunder vender tilbage til din webshop. Hvis ikke du formår at skabe en god, pålidelig og sikker købsoplevelse til så lidt besvær som muligt, får du ikke flere salg ud af de kunder, der allerede har været forbi.

Hvis du vil sikre dig, at det ikke bliver din webshop, der udelukkende sælger til engangskøbere, får du herunder en række gode tips, som du kan læne dig op ad. Det er generelle tips, som egner sig til stort set alle webshops.

Vælg emballagen med omhu

Noget af det, der gør det usikkert at handle over nettet, er emballagen. Her risikerer tingene at gå i stykker, hvis ikke de fragtes optimalt – og her kan du gøre meget for at undgå, at der sker noget under fragten, som gør, at kunden får et produkt, der er i stykker.

Først og fremmest er det en god idé at investere i ordentlig emballage. Det kan du eksempelvis gøre, hvis du investerer i stærk emballage, som holder til slid og rystelser. Herudover kan du købe emballage, som skiller sig ud – eksempelvis gaveæsker, som du kan få her: https://newsale.dk/kategori/gaveaesker-gavekasser/.

Det vil efterlade kunden med en god oplevelse, som om de fik lidt mere, end de egentlig havde bestilt. Det hele handler om, at kunden skal føle sig ordentlig behandlet, uanset hvor stor en ordre vedkommende lægger.

Sørg for at have en god og hurtig support

Der er ikke noget, som er mere irriterende, end hvis supporten ikke svarer på ens henvendelser, når man handler over nettet. Ofte handler man på nettet, fordi det skal være nemt og hurtigt, og hvis der så opstår problemer, vil man gerne kunne komme i kontakt med webshoppen.

Det kan du imødekomme ved at have en chatfunktion, samt at have en supportmail, der udelukkende har til opgave at besvare kundernes mail, hvis der er noget, der ikke er, som det skal være.

Skab et nemt købsflow

Det er vigtigt, at det er nemt at handle hos din webshop, hvis du vil sikre, at kunderne kommer tilbage. Det kan du gøre ved at skabe et nemt købsflow, hvor der ikke er noget, som er mere besværligt end højst nødvendigt. Eksempelvis er der ingen grund til, at man som kunde skal kunne oprette en bruger for at handle.

Kategorier: Artikler

0 Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *