Innovativ content markedsføring
I dag er sociale medier et af de mest populære marketingværktøjer til rådighed for marketingfolk. Websteder som Facebook og Twitter giver annoncører unikke muligheder for at nå ud til deres målgrupper på et sted, hvor de bruger tid på at interagere med både venner og brands. Sociale medier har gjort content marketing mere dynamisk end nogensinde før.
I dag kommer virksomheder med nye måder at drage fordel af de innovative muligheder, som sociale medier byder på. KUKA Robot Group, en global udbyder inden for industriel automation, er for nylig begyndt at bruge robotter til at understøtte sine reklamekampagner på Facebook.
KUKA LBR iiwa er en industrirobotarm kendt for sine sikre, fleksible og brugervenlige funktioner. Dens menneskelignende bevægelser er svære at skelne fra en ægte arms, og af denne grund er den blevet brugt i mange kommercielle film og reklamekampagner i løbet af de sidste par år. Fordi folk kan lide at se robotter i annoncer, bruger virksomheder som KUKA robotstjerner til at øge deres brandbevidsthed og promovere deres tjenester og produkter online.
Da Facebook-brugere nemt kan dele links med venner, er robotstjernernes markedsføringsmuligheder på Facebook næsten ubegrænsede. En virksomhed kan lægge en film op på sin side, og Facebook-brugere kan “synes godt om”, kommentere eller dele linket med deres venner. Efterhånden som flere mennesker ser det, vokser brandet i popularitet og anerkendelse. På samme tid, fordi sider på sociale medier opdateres hele tiden, er virksomheder nødt til at poste nyt indhold ofte for at holde buzz i gang.
Det er her KUKAs robotter kommer til nytte. På Facebook kan virksomheder uploade videoer filmet på messer, præsentationer eller andre begivenheder relateret til deres brands. De er så i stand til at bruge billeder af KUKA’er i disse annoncer. Robotternes demonstrationer er interessante nok til at vække opmærksomhed, og annoncerne kan deles, fordi de inkluderer KUKA’er, der laver noget underholdende.
Med sin tilpasselige hardware, software og brugervenlighed er Facebook en af de bedste måder for virksomheder at annoncere for deres robotarme. Som disse eksempler viser, kan robotteknologi bruges i reklamer ud over blot “salg”.
0 Kommentarer