Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958

Tidevand
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Resultater 1 til 10 af 11

Tråd: Tidevand

Tilmeldt Dato
    Feb 2006
    Lokation
    Bellinge/Bågø

Tidevand

Da vi påtænker en tur til Æbelø her i sensommeren har jeg forgæves søgt en tidevandstabel på nettet, men måske skal jeg låne/købe en.
    Mit spørgsmål er om der er større forskel på vandstanden hvis månen følger solen rundt om jorden, da solen vel også har en vis tiltrækning, og om jeg ud fra månen allene kan regne mig frem til tidspunkterne for høj/lav vandstand?

spunkazoid Guest
    Jeg har faktisk et spørgsmål i samme kategori...

Vi skal til england snart og her har jeg tænkt mig at besøge en earthcache som er nemmeste tilgængelig ved lavvande. Hvordan finder jeg ud af sådan noget???

Landkrabben

Tilmeldt Dato
    Apr 2005
    Lokation
    Odder
    DMI har en tabel på deres side her, vælg dato og station, jeg har selv brugt at sammenligne Ballen på Samsø og Fredericia der ligger ca lige langt fra Æbelø.

Jeg har selv planer om at tage der over i den kommende weekend med mine forældre, dem har jeg fortalt en del om vores fælles geocacher-tur sidste år og de vil også gerne opleve øen og turen derover.

Det ser også ud til at der er lavvandet på et fornuftigt tidspunkt i den kommende weekend, men ellers ved jeg fra den tidligere tur at man sagtens kan gå der over ved højvande, så når vandet bare en til skridtet (jeg er ca 1.80m høj hvis du skal vurdere højden) og man kan enten gå i sine shorts til de er tørre eller tage skiftetøj med.

/René

Omnia quaerite - Se mine fundne cacher.

Tilmeldt Dato
    Aug 2005
    Lokation
    Nyborg N55 18.588 E10 46.650 (Tidl. Sejlerpigen, TwinCamp)
    Jeg kan også bekræfte at man både kan gå derover i høj- og lavvande. Se evt. billeder på geocaching.dk's fotoalbum fra turen sidste år.
    Du kan også ringe til Bogense Turistbureau. De har også tidevandstabellerne liggende.
    Geohilsen
    Stine

Tilmeldt Dato
    Oct 2004
    Lokation
    Munke Bjergby
    Ellers kan du her se de 2 sidste svarere ved højvande på et sted hvor det tydeligt fremgår at det var dybere et andet sted på turen, du kan endda selv se hvor på turen de via de indlejrede koordinater.:

Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jesper / Slagelse

Tilmeldt Dato
    Apr 2005
    Lokation
    Odder
    Man skulle næsten tro vi havde aftalt at svare i denne rækkefølge

/René

Omnia quaerite - Se mine fundne cacher.

Tilmeldt Dato
    Aug 2005
    Lokation
    Nyborg N55 18.588 E10 46.650 (Tidl. Sejlerpigen, TwinCamp)
    Havde vi da ikke det??
    Geohilsen
    Stine

Tilmeldt Dato
    Oct 2004
    Lokation
    Munke Bjergby
    Som det med lidt omtanke tydeligt fremgår - da jeg jo er fotografen, så er jeg altid lidt bag efter jer to...
    Jesper / Slagelse

stavn Guest

Research Æbelø

Jeg menere Nordfyns Turist bureau anbefaler at gå efter højvande tabellen for Odense havn: http://www.nordfyns-turist.dk/abeloe/hojv_2007_02.htm, dog skal man lige justere for sommertid ved at lægge en time til, men muligvis trække en fra for "Gabet". Det passer meget godt med DMI's Ballen kurver [skrev jeg virkelig det?]

Jeg har researchet lidt på nettet da vi har også har planer om at tage derover: http://stavngaard.dk/geo/aebeloe2007/.
    Sidst rettet af stavn; 15-08-2007 kl 14:15.

Tilmeldt Dato
    Feb 2006
    Lokation
    Bellinge/Bågø

æbelø

Tak for hurtige og gode svar, højvandstabellen ver lige hvad jeg havde brug for, til langtidsplanlægningen.

Sidst rettet af baagoe; 19-11-2007 kl 09:30.

Lignende Tråde

1. tidevand tabel på csx 60
    Af jetdirect i forum GPS-modtagere
    Svar: 15
    Sidste Indlæg: 13-12-2010, 20:28

Bookmarks

Bookmarks

Regler for meddelelser

• Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg