+ Svar på tråd
Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Hvordan kan denne godkendes?

Tilmeldt Dato
    Jul 2008
    Lokation
    Ringsted

Hvordan kan denne godkendes?

Faldt lige oved denne, og undrer mig om ikke det er den Amrerikanske "we can do everything" mentalitet der tillader denne cache.
    1. Det koster penge at kunne logge den. (billetpris til rumfærgen eller Soyuz)
    2. Den er bevægelig.

For mig at se er den cachs der ligger i et S-tog lige så god som denne.

Den hedder GC1BE91

http://www.geocaching.com/seek/cache...log=y&decrypt=

(Jeg kan ikke finde ud af at lave korte link)

Tilmeldt Dato
    Mar 2009
    Lokation
    Hvidovre
    Den har været diskuteret tidligere... Ham der har lagt den, har også placeret en på 2 km vand (eller der omkring)...

Det er Jeremy Irish der har godkendt den...

Tror den mest skal ses som en underholdende spøjshed...

Tilmeldt Dato
    Nov 2006
    Lokation
    Skagen, Denmark
    Jeg ser denne cache som en god gang PR. Og kan intet galt se i den.

Det enste problem der kan være er at koordinaterne måske ikke er så nemme at definere.

Men der har længe været en spøg om den første cache i rummet, og nu er den kommet

Jeg ser det ikke som noget problem at det vil koste penge at komme op til denne cache, og efter hvad jeg ved så strider det heller ikke mød Groundspeaks regler. Der findes jo atributter til den slags.

Tilmeldt Dato
    Mar 2005
    Lokation
    Planet Earth
    Og her kan man læse Jeremy's blog omkring netop denne cache:

http://www.locuslingua.com/geocaching-in-space?c=1

Citer Skrevet af Jeremy
    We intentionally have guidelines instead of rules because occasionally something comes along that defies definition under the current guidelines (and, in this case, is totally fracking cool).

Tilmeldt Dato
    Dec 2006
    Lokation
    Væggerløse
    Citer Skrevet af Sjanten Vis Indlæg
    Jeg ser det ikke som noget problem at det vil koste penge at komme op til denne cache,
    Heller ikke jeg. Selvom det nok er i den dyrere ende er det vel ikke så forskelligt fra andre transportomkostninger.

Tilmeldt Dato
    Jul 2008
    Lokation
    Ringsted
    Nåe ja, beklager. Jeg fik ikke slået ironi til, inden jeg skrev.
    Jeg ville gerne logge denne personligt, men jer er nok født for tidligt til et dette kan lade sig gøre.
    Jeg synes det er en fin idé med en cache på ISS. Mon man skulle prøve at få en TB derop??

Tilmeldt Dato
    Feb 2005
    Lokation
    København

Thumbs up First Geocoin In Orbit

Citer Skrevet af Høgh Vis Indlæg
    Mon man skulle prøve at få en TB derop??
    We are way ahead of you ! Der HAR allerede været en geocoin ombord på rumfærgen, nærmere betegnet en Crake Astrolabe mønt. Crake fortalte mig selv historien da jeg mødte ham i USA i 2008. Åbenbart har hver astronaut en lille mappe til personlige sager, som de selv må vælge, og en af dem medbragte denne mønt. Her er historien på gc.com forum.

I den anledning udgav Crake derefter mønten First Geocoin In Orbit som vist her:

Den ene side viser Astrolabe mønten, som var den mønt, der var med på turen, og den anden er fra et foto af turens start.
    Jeg har endda mønten på lager i shoppen, i flere forskellige varianter, og de vil blive tilføjet www.geocoin.dk Real Soon Now (TM) .

+ Svar på tråd

Regler for meddelelser

• Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg