+ Svar på tråd
Side 1 af 7 1 2 3 ... SidsteSidste
Resultater 1 til 10 af 69

Tråd: Sommerevent i Aalborg 12. juni 2010

Tilmeldt Dato
    Jun 2008
    Lokation
    Nørresundby

Sommerevent i Aalborg 12. juni 2010

Lørdag den. 12. juni vil der blive afholdt et event et sted i eller omkring Aalborg. Stedet er ikke endeligt fastlagt endnu.
    En gruppe af entusiastiske cachere står for arrangementet.
    I forbindelse med eventet vil der blive frigivet mindst 81 cache der dækker alle kategorierne i sværhedsgrad og terræn.
    Der vil komme nærmere oplysninger om pris, forplejning m.m. når vi er kommet længere i planlægningsgruppen og får lov til at lægge eventet på siden.
    Sidst rettet af Elverhøj; 28-12-2009 kl 15:39.

Tilmeldt Dato
    Apr 2007
    Lokation
    Rødding 8830 Tjele

Thumbs up

ja men de er jo lige det der skal bruges til challenger cachen
    så vi ses jo nok vi sætter lige et kryds i kalenderen..

jens ole

Citer Skrevet af Elverhøj Vis Indlæg
    Lørdag den. 12. juni vil der blive afholdt et event et sted i eller omkring Aalborg. Stedet er ikke endeligt fastlagt endnu.
    En gruppe af entusiastiske cachere står for arrangementet.
    I forbindelse med eventet vil der blive frigivet mindst 81 cache der dækker alle kategorierne i sværhedsgrad og terræn.
    Der vil komme nærmere oplysninger om pris, forplejning m.m. når vi er kommet længere i planlægningsgruppen og får lov til at lægge eventet på siden.

Og her kommer så en sur gammel nisse og gentager sig selv.

Link til note postet på Challenge: Kunsten at stige i (sværheds)graderne

"Vi bliver nødt til at kommentere nedenstående note:

"August 14 by PiaDK
    Måske skulle jeg ændre sværhedsgraden på nogle af mine caches eller lave en lille serie med 81 caches som dækker kriterierne.
    (Vejen til GC1D112)"

Vi håber meget, at noten er ment ironisk, for der er givetvis mange, som forsøger at kvalificere sig til denne cache på den hårde (og ærlige) måde. Det ville være usportsligt, hvis man begyndte at ændre på D/T-vurderingerne med det formål at kunne finde cachen.

DK_Titan"

At lave et event med det ene formål at få alle 81 D/T kombinationer i hus, får mig ærligt talt til at sige en masse der ville blive censureret .

Selvfølgelig kan det ikke ødelægge glæden ved at have gennemført projekt 81, men I kan sige hvad I vil - jeg sidder og koger over tanken om hvor let det vil blive fremover. Alle 81 kombinationer samlet på et meget lille areal, og hvor D/T vurderingen givetvis vil skele mere til at alle 81 kombinationer skal være repræsenteret, fremfor hvad den reelle vurdering burde være

DK_Titan / Poul-Erik

Tilmeldt Dato
    Nov 2005
    Lokation
    Bramming
    Citer Skrevet af DK_Titan Vis Indlæg

Link til note postet på Challenge: Kunsten at stige i (sværheds)graderne

"Vi bliver nødt til at kommentere nedenstående note:

"August 14 by PiaDK
    Måske skulle jeg ændre sværhedsgraden på nogle af mine caches eller lave en lille serie med 81 caches som dækker kriterierne.
    (Vejen til GC1D112)"

Vi håber meget, at noten er ment ironisk, for der er givetvis mange, som forsøger at kvalificere sig til denne cache på den hårde (og ærlige) måde. Det ville være usportsligt, hvis man begyndte at ændre på D/T-vurderingerne med det formål at kunne finde cachen.

DK_Titan"

At lave et event med det ene formål at få alle 81 D/T kombinationer i hus, får mig ærligt talt til at sige en masse der ville blive censureret .

Selvfølgelig kan det ikke ødelægge glæden ved at have gennemført projekt 81, men I kan sige hvad I vil - jeg sidder og koger over tanken om hvor let det vil blive fremover. Alle 81 kombinationer samlet på et meget lille areal, og hvor D/T vurderingen givetvis vil skele mere til at alle 81 kombinationer skal være repræsenteret, fremfor hvad den reelle vurdering burde være

DK_Titan / Poul-Erik
    Helt enig.

Harald

Tilmeldt Dato
    Nov 2007
    Lokation
    DK-9310 Vodskov

Thumbs down Sortseer kan man jo altid være

DK_Titan / Poul-Erik
    Straks er sortseerne ude. Jeg synes nu det er mere trist at man nærmest ikke kan tage hænderne op ad lommen længere uden det straks fyger med negative bemærkninger her på Forum. Jeg synes desværre at folk beklager sig over snart sagt alverdens mulige og umulige åndssvage småting.
    Lad os da glæde os over det vi egentlig gerne vil, nemlig at have det sjovt og finde nogen geocacher, som er spændende og varierende mht. opfindsomhed og sværhedsgrad.

Hvem har sagt at alle 81 cacher skal være på et lille areal?
    Du får det til at lyde som om det bare bliver sååå let lige at få logget de 81 cacher.

Nej, jeg er da glad for initiativet og deltager gerne i eventet.
    Og jeg har endda sagt ja til at sørge for en mindre del af cacherne.

Jeg er spændt på hvad folk finder på at skrive om den nye cache, som jeg frigiver inden jul. Der skal nok være en del, der får noget at brokke sig over.
    Jeg kan forstå at det lige præcis er det, der får nogle folk til at lade være med at lave cacher selv - netop at frygt for at blive svinet til.
    Hvis folk ikke bryder sig om min kommende cache, så kan de da bare lade være med at logge den. Jeg synes nemlig selv at den bliver både sjov og udfordrende.

Jeg kunne nævne adskillige cacher, som ikke lever 100% op til retningslinierne. Men hvorfor ødelægge det gode humør og give cacheejeren en dårlig oplevelse. Vedkommende har jo sikkert gjort det med gode intentioner.

Lad os i stedet give hinanden et klap på skulderen og sige "godt gået", når der er noget at rose. Og lad så brokkerne blive i brokkassen.
    Garmin 62s med CN og Garmin Topo http://www.myaloevera.dk/460000625457

Tilmeldt Dato
    Jan 2007
    Lokation
    Holbæk

DK_Titan / Poul-Erik
    Jeg har fuld respekt for de følelser Poul-Erik har her. Stor bedrift I har været ude i der (Det husker jeg på sidelininen- og I helt sikkert også), men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at tænke, at alle de her forskellige slags stats-trofæer jo næsten har indbygget i sig, at andre over tid bliver optaget af ideen, af teknikker, idespredning og hvad ved jeg, der giver en næsten indbygget kommende devaluering ind sig.

Det er ikke så længe siden at Danmarks-serien var oppe til drøftelse i forum efter at Jesper løsnede for klædet for en mulig løsning.

Hvad er min pointe med dette. Hmm.. Måske bare, at denne sport er innovativ forstået sådan, at man som udgangspunkt overhovedet ikke bryder sig om for meget "ovenfrastyring" og ting udvikler sig allligevel hurtigt i denne verden. At holde "verdensrekorder" over tid kræver nok en strammere form for regelgivning end jeg har mærket var ønsket i diise kredse.

Uden i øvrigt overhovedet at have talt med Jesper omkring det, er min fantasi, at der måske er kommet så mange nye form for Challenger og andet til siden Danmarks-serien blev skabt, at det måske ikke er så mange der mere arbejder målrettet på den "rigtige, oprindelige" løsningsmetode for serien. Jeg ønsker ikke, at genoptage drøftelserne omkring dette i denne tråd, men bare vise det som et eksempel på, hvordan nogle konditioner kan ændre sig over tid.

Når det er sagt, synes jeg bestemt, at drøftelser på vores forum på en god måde kan være med til at give retning på denne innovation.

Så, lige for til sidst at forsøge at føre tanken tilbage til udgangspunktet for denne tråd, så vil jeg håbe, at der er mange der får en god oplevelse med eventet, og hvor vildt kommer det mon nu egentlig til at gå med statangrebet ?? Hvem ved?.

Tilmeldt Dato
    Mar 2007
    Lokation
    Værløse
    Alle 81 kombinationer samlet på et meget lille areal, og hvor D/T vurderingen givetvis vil skele mere til at alle 81 kombinationer skal være repræsenteret, fremfor hvad den reelle vurdering burde være

DK_Titan / Poul-Erik
    Stor respekt for dem der har rejst rundt i flere lande for kunne logge de 81 kombinationer. Men jeg synes det er lidt hårdt at dømme dette event som et "snyde-event" før det overhovedet er annoceret.
    Lad os da se hvad de har at byde på - og siden bedømme det.
    mtbdoc/jørgen

Tilmeldt Dato
    Jul 2008
    Lokation
    Baglandet
    Hvis der var tale om 81 stat-caches ud af en lige vej, som bare var givet forskellige sværhedsgrader, ville det være lidt fesent.
    Men nogen "snyder" jo også ved at få mysteri løsninger af andre, og jeg kan egentlig ikke rigtigt se forskellen.
    Geocaching er hvad du selv gør det til.

Men i øvrigt kan arrangementet da sagtens laves på fin måde.
    Hvis jeg fik en bunden opgave om at lave en cache i et område omkring Aalborg med et givet Diff/Terr, tror jeg såmænd godt, at jeg kunne løse den opgave reelt nok.

(Disclaimer: Jeg forventer hverken at deltage i eventet, eller logge den pågældende ALR).

Cool Sortseer eller retten til at sige sin mening?

Citer Skrevet af JakobB Vis Indlæg
    Straks er sortseerne ude. Jeg synes nu det er mere trist at man nærmest ikke kan tage hænderne op ad lommen længere uden det straks fyger med negative bemærkninger her på Forum. Jeg synes desværre at folk beklager sig over snart sagt alverdens mulige og umulige åndssvage småting.
    Lad os da glæde os over det vi egentlig gerne vil, nemlig at have det sjovt og finde nogen geocacher, som er spændende og varierende mht. opfindsomhed og sværhedsgrad.

Hvem har sagt at alle 81 cacher skal være på et lille areal?
    Du får det til at lyde som om det bare bliver sååå let lige at få logget de 81 cacher.

Nej, jeg er da glad for initiativet og deltager gerne i eventet.
    Og jeg har endda sagt ja til at sørge for en mindre del af cacherne.

Lad os i stedet give hinanden et klap på skulderen og sige "godt gået", når der er noget at rose. Og lad så brokkerne blive i brokkassen.
    Din reaktion er en af årsagerne til at du sjældent ser mig give udtryk for min mening. Så kan vi jo diskutere hvad der er mest trist.

Det er måske lidt hårdt at vurdere et event på forhånd, men hvis du læser indlæg 1

"et sted i eller omkring Aalborg"
    "blive frigivet mindst 81 cache der dækker alle kategorierne i sværhedsgrad og terræn"

fremgår det tydeligt at formålet er at have alle 81 D/T kombinationer indenfor et lille areal.

Hvis eventets formål derimod var at lave sjove, spændende, variende og udfordrende caches (med en dertil hørende reel D/T vurdering) ville jeg synes at det var et rigtigt godt initiativ.

Vi glæder os over alle der gennemfører en challenge cache, hvad enten det er alle 81 D/T kombinationer, Danmarkscachen, Fund på alle årets 366 dage, Fund i x-antal lande/stater på en dag/uge eller hvad det nu end måtte være. Men – lad dog være med at fjerne magien ved udfordringen og geocaching.

Den første danske geocache blev lagt for godt 9 år siden, og sidst jeg tjekkede var det endnu ikke muligt at finde alle 81 D/T kombinationer imellem de aktive danske caches. Hvad får jer til at tror at I kan lave 81+ caches til et event, hvor alle 81 D/T kombinationer er repræsenteret uden at vurderingerne er søgte?

DK_Titan / Poul-Erik

Tilmeldt Dato
    Oct 2008
    Lokation
    Hadsten (mellem Århus og Randers)
    Vi regner med at komme

Ikke for at logge 81 forskellige kombinationer, men for at være med til et forhåbentlig hyggeligt event med gode caches.

Tvivler på at vi får logget alle 81 den dag (med en 2 mdr. gammel baby i bagagen skal der jo tages lidt hensyn ) men det vil da være dejligt på sigt at kunne få alle 81 kombinationer i DK og så endda i Jylland hvor vi bor - det er jo lidt mere miljøvenligt end at skulle rejse (ud)land og rige rundt for at logge en enkelt cache i ny og næ (ofte er de krævende caches jo ikke nogen man tager i en flok på 20 - 30 stykker på en dag)

Jeg glæder mig - og hvis de 81 kombinationer ikke kommer men det 'bare' bliver et relativt stort event, er det også fint med mig.

...og så går jeg da stærkt ud fra at der ikke vil være snyd med sværhedsgraderne men at en 4/4 faktisk ER sværere end en 3/3 og lettere end 5/5 og kan sammenlignes med andre i samme sværhedsgrader i DK (på USA niveau ville vi jo aldrig komme over en 3 i terræn i DK )

+ Svar på tråd

Regler for meddelelser

• Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg