PDA

Se fuld version : Var en lille tur i Tyskland

Gade
25-01-2007, 20:37
I søndags efter at vi havde været til Teknikevent i det Mørke tog Jeg sammen med Team Jacobsen og geoexplore-dk en lille tur til Tyskland, nærmere betegnet Rendsburg.

I Rensburg passere Kilerkanalen, langs hele Kilerkanalen er der mange små færger der sørger for transporten på tværs af kanalen, disse færger er alle gratis.

I Rendsburg er der en lidt speciel af slagsen og der er der selvfølgelig en cache Fly Away (http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a07d162d-ef81-4dad-bbcb-abfc5fb924ac&IID=7a715cb1-faf3-456a-9395-e357b2b24cd9) - Klik på linket og se min log og mine billeder.

En lille detalje var at der på breden var sat nogle mega højtalere op og hvergang der passerede et skib begyndte de at spille "Deutsland, Deutsland uber alles", man har vel stil :mrgreen:

At se denne "Færge" var simpelthen hele turen vær.

solskin
25-01-2007, 23:35
I Rendsburg er der en lidt speciel af slagsen

Pudsigt! Hvordan finder man dog på at bygge en sådan færge i stedet for en simpel bro?

Men tak for kigget.

deepo
26-01-2007, 08:56
Det er for at bevare frihøjden. Har du kørt over Kielerkanalen? Der er man højt oppe.

/Mogens

pli
26-01-2007, 08:59
I lagde vel maærke til vores og Naxos log fra 25. september ? Vi sejlede med færgen frem og tilbage. Det mest underlige er at alle disse færger over kielerkanalen er gratis ! Det kan man kalde infrastruktur. Vi prøvede to færger ud over denne!.

Det med højttalerne oplevede vi ikke, mon ikke det er Gades fantasi ???? :-)

solskin
26-01-2007, 09:21
I lagde vel maærke til vores og Naxos log fra 25. september ? Vi sejlede med færgen frem og tilbage. Det mest underlige er at alle disse færger over kielerkanalen er gratis ! Det kan man kalde infrastruktur. Vi prøvede to færger ud over denne!.

I Norge skulle alle indenrigsfærger også være gratis.

gjensen
26-01-2007, 09:22
Forhåbentlig. Det hedder nemlig "Einigkeit und Recht und Freiheit" (på samme melodi) - den gamle tekst er så vidt jeg ved rent faktisk forbudt.

piasevy
26-01-2007, 21:00
Højtalerne er ikke fantasi, men det er ikke altid den samme melodi der spilles. Højtalerne spiller det pågældende skibs nationalmelodi.
Der er flere steder i verden hvor man får sådanne hilsener når man sejler forbi.:-D

Norwoods
26-01-2007, 21:18
Højtalerne er ikke fantasi, men det er ikke altid den samme melodi der spilles. Højtalerne spiller det pågældende skibs nationalmelodi.
Der er flere steder i verden hvor man får sådanne hilsener når man sejler forbi.:-D

Var det den her (skru lyden op) ?
Minder mig uhyggeligt meget om Formel1:
http://texas.usa.national-anthems.net/files/af0ae2c66ce2e587e0bdbc16fc103386up_germanyX.mp3

ougaard
28-01-2007, 15:38
Forhåbentlig. Det hedder nemlig "Einigkeit und Recht und Freiheit" (på samme melodi) - den gamle tekst er så vidt jeg ved rent faktisk forbudt.
Men det er den rigtigt gamle og oprindelige text "Gott erhalte Franz den Kaiser" til Haydns kejserhymne ihvertfald ikke.
Mange hilsner Hanne